29/4/20

Νέες σοβαρές καταγγελίες για παράνομες επιστροφές αιτούντων άσυλο

Σύμφωνα με μαρτυρίες κατοίκων του χωριού Δρακαίων Σάμου, 40 περίπου αιτούντες άσυλο κατάφεραν να φτάσουν στη Σάμο χθες, Τρίτη 28/4/2020, όπου αρχικά τους «συνέλεξε» το λιμενικό και κλούβα της αστυνομίας και στη συνέχεια, όπως συνέβη και πρόσφατα με άλλους πρόσφυγες και μετανάστες, «εξαφανίστηκαν».

Στην πραγματικότητα, συνεχίζοντας την παράνομη και δολοφονική πρακτική της επαναπροώθησης ανθρώπων στην Τουρκία μέσα σε πλωτές σκηνές (life-rafts), η κυβέρνηση δημιουργεί ναυαγούς και στερεί το δικαίωμα υποβολής αιτήματος ασύλου, παραβιάζοντας κατάφωρα το διεθνές δίκαιο και θέτοντας σε άμεσο κίνδυνο τη ζωή δεκάδων αντρών, γυναικών και παιδιών.

Την ίδια ώρα με την δολοφονική επιχείρηση του λιμενικού, ο υπουργός μετανάστευσης και ασύλου Νότης Μηταράκης ήταν στη Σάμο, όπου προχώρησε σε ένα ακόμα ρατσιστικό κρεσέντο δηλώσεων ενάντια στα θύματα της θανατοπολιτικής του ελληνικού κράτους και της Ε.Ε., αποσιωπώντας πλήρως τις απάνθρωπες συνθήκες κολαστηρίου στα στρατόπεδα συγκέντρωσης προσφύγων και μεταναστών στα νησιά και την ενδοχώρα και τις δολοφονικές επαναπροωθήσεις στο Αιγαίο και στον Έβρο.

Μεγάλη εντύπωση προκαλεί η σιωπή διεθνών μεταναστευτικών - προσφυγικών οργανισμών και οργανώσεων υπεράσπισης ανθρωπίνων δικαιωμάτων, όπως κατήγγειλε πρόσφατα σε ανοιχτή της επιστολή προς αυτές, η Ανοιχτή Συνέλευση Σάμου, στην οποία ενημερώνει για μια σειρά από περιστατικά που μάλλον «διέφυγαν της προσοχής τους».

Ακούστε εδώ την καταγγελία και μαρτυρία κατοίκου των Δρακαίων που μεταδόθηκε στην ραδιοφωνική εκπομπή του δημοσιογράφου Γιάννη Νέγρη, στον τοπικό ρ/σ 2000 FM:



και διαβάστε εδώ την είδηση από την Εφημερίδα των Συντακτών.

Τέλος, δείτε μέρος της τοποθέτησης του διασώστη Ιάσονα Αποστολόπουλου (συντονιστή του διασωστικού πλοίου "Μάρε Ιόνιο" της οργάνωσης "Mediterranea saving humans") στην χθεσινή διαδικτυακή συζήτηση του ΣΥΠΡΟΜΕ, «Πρόσφυγες/ισσες αντιμέτωποι/ες με την πανδημία και την αντιπροσφυγική πολιτική», σχετικά με την πρακτική των “push backs” την οποία ακολουθεί το ελληνικό λιμενικό: