Έβρος: Ενίσχυση του υφιστάμενου φράκτη και κατασκευή νέου τεχνητού εμποδίου.
Με αυτό τον τίτλο δημοσιεύτηκε σε ΜΜΕ το μοίρασμα των 63 εκατομμυρίων ευρώ στις 4 από τις 5 μεγάλες κατασκευαστικές εταιρείες για έργα νέων φράξεων στον Έβρο.
Για την κατασκευή νέου φράκτη στον Έβρο και την αναβάθμιση-επισκευή του υφιστάμενου τεχνητού εμποδίου και των συνοδών έργων κατά μήκος της οριογραμμής της ελληνοτουρκικής μεθορίου ενημέρωσε το υπουργικό συμβούλιο ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη, Μιχάλης Χρυσοχοΐδης.
Συγκεκριμένα, αναφέρθηκε στην απόπειρα παράνομης εισβολής, από 28 Φεβρουαρίου έως 28 Μαρτίου 2020, μεγάλου αριθμού ατόμων από διάφορα σημεία των ποτάμιων και χερσαίων συνόρων του Έβρου, την οποία απέτρεψαν δυνάμεις της Ελληνικής Αστυνομίας και του Ελληνικού Στρατού. Στην επιτυχία αυτή συνέβαλαν, όπως είπε: Πρώτον, η ύπαρξη του υφιστάμενου φράχτη που κατασκευάστηκε το 2012. Και δεύτερον, η άριστη συνεργασία των στελεχών της Ελληνικής Αστυνομίας και του Ελληνικού Στρατού, με τη συνδρομή και στελεχών του Πυροσβεστικού Σώματος, του Λιμενικού Σώματος και της Frontex. Κοινή διαπίστωση αυτών των Σωμάτων είναι, σύμφωνα με τον υπουργό, ότι υφίσταται ανάγκη για νέο τεχνητό εμπόδιο, νέο φράχτη, στα ευάλωτα σημεία των χερσαίων τμημάτων της ελληνοτουρκικής μεθορίου. Η διαπίστωση αυτής της ανάγκης οδήγησε στην απόφαση για ενίσχυση του υφιστάμενου και κατασκευή νέου τεχνητού εμποδίου με πολλαπλό χαρακτήρα.
Κατά τον Χρυσοχοΐδη, κάτι τέτοιο, πρώτον, θα συμβάλει στην άμυνα της χώρας και στην προστασία των ελληνικών συνόρων. Δεύτερον, θα λειτουργήσει και ως αντιπλημμυρικό έργο. Με αυτόν τον τρόπο προστατεύονται οι τοπικές καλλιέργειες, αλλά και οι γειτονικοί οικισμοί από πλημμυρικά φαινόμενα που συχνά σημειώνονται στην περιοχή. Θα εκτελεστούν επίσης χωματουργικά έργα και θα δημιουργηθούν νέοι δρόμοι που θα εξυπηρετούν τον Ελληνικό Στρατό και την Ελληνική Αστυνομία και θα μπορούν να χρησιμοποιούνται και από τους αγρότες της περιοχής, οι οποίοι έχουν καλλιέργειες κατά μήκος του ποταμού. Επιπλέον, σε πολλά σημεία του νέου φράχτη δημιουργούνται νέα αναχώματα αντιστήριξης ώστε να δοθεί η δυνατότητα συντήρησης και επιτήρησής του.
Ένα μέρος του έργου αφορά τη συντήρηση και ενίσχυση του υφιστάμενου
φράχτη μήκους 12,5 χιλιομέτρων από τον μεθοριακό σταθμό 1 στις Καστανιές
μέχρι τη Νέα Βύσσα. Το δεύτερο και κύριο τμήμα αφορά την κατασκευή νέου
φράχτη στα ποτάμια σύνορα. Σύμφωνα με πληροφορίες, τα πρώτα 9 χλμ. θα
κατασκευαστούν στο «Πέταλο» Φερών, τα επόμενα 15 χλμ. θα καλύψουν την
περιοχή του «Κτήματος Τσιρόζη», ενώ άλλα 2,5 χλμ. θα καλύψουν την
περιοχή «Νέα Εγνατία».
Το έργο κατασκευής έχουν αναλάβει από κοινού οι τέσσερις από τις πέντε μεγαλύτερες κατασκευαστικές εταιρείες της χώρας. Το συνολικό κόστος του ανέρχεται σε περίπου 63 εκατομμύρια ευρώ και η παράδοσή του θα γίνει τμηματικά σε διάστημα 5 έως 8 μηνών από σήμερα.